Forår/Sommer 2024
Nye hold starter efter påske fra. d. 2. april og frem. Find det yogahold, der passer til dig: Begynder, Øvet, Blid, Yin eller Senior. Find roen i kaosset og kom godt i gang med yoga.
Læs mere
Previous slide
Next slide
Forår/sommer 2024
Nye hold starter efter påske fra. d. 2. april og frem. Find det yogahold, der passer til dig: Begynder, Øvet, Blid, Yin eller Senior. Find roen i kaosset og kom godt i gang med yoga.
Læs mere
gongmeditation og lydterapi
Lad lydbølgerne bade din sjæl, stilne dit sind og giv slip
Læs mere
Previous slide
Next slide

HOLDOVERSIGT

Yoga – forår/sommer 2024 – nye hold starter  fra mandag d. 2. april. Find det yogahold, der passer til dig: Begynder, Øvet, Blid, Yin eller Senior. Find roen i kaosset og kom godt i gang med yoga. For specielle events og workshops i fx weekenderne, se siden Aktiviteter og/eller Facebook. Jeg glæder mig til vi ses på yogamåtten. Namasté.

mandag

10.00-11:15
Senior Yoga
Opstart:
08.04.2024
Læs mere

17.00-18.15
Yoga Niveau 1-2
Opstart:
08.04.2024
Læs mere

18.45-20.00
Blid Yoga 
Opstart:
08.04.2024
Læs mere

17.00-18.15
Yoga Niveau 2
Opstart:
02.04.2024
Læs mere

18.45-20.00
Yoga Niveau 3
Opstart:
02.04.2024
Læs mere

16.00-17.15
Blid Yoga
Opstart:
04.04.2024
Læs mere

17.30-18.45
Yin Yoga
Opstart:
04.04.2024
Læs mere

HOLDBESKRIVELSER

Nedenstående finder du en beskrivelse af de enkelte hold. I holdoversigten ovenfor kan du se hvornår holdene ligger og derfra klikke dig ind for at booke dit hold. Udover de hold, der afholdes i hverdagene, holder jeg også workshops med forskelligt fokus, fx kvinders cyklus & hormonyoga, hofter, ryg & skuldre, sclerose, og der vil løbende komme forskellige ting på programmet. Dem kan du finde under events. Har du spørgsmål til indholdet på et eller flere af holdene, er du velkommen til at kontakte mig.

Yoga Niveau 1-2 er til dig, der enten er nybegynder  eller gerne vil arbejde dybdegående med de grundlæggende stillinger og blive klog på, hvad stillingerne kan gøre for dig. Yogaundervisningen er styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker, der ønsker en yogaform, hvor fokus er på styrke og udholdenhed. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

Yoga Niveau 2 er til dig, der har gået til yoga i mindst et år og gerne vil arbejde dybdegående med de grundlæggende stillinger og blive klog på, hvad stillingerne kan gøre for dig. Yogaundervisningen er udfordrende, styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

Yoga Niveau 3 er til dig, der har dyrket yoga i minimum to år, og ønsker at kunne fordybe dig mere i stillingerne. Der introduceres flere udfordrende stillinger, bl.a. bagoverbøjninger og flere af de omvendte stillinger. Yogaundervisningen er styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker, hvor fokus er på styrke og udholdenhed. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding. 

Blid Yoga er hensyntagende yoga til dig, der måske døjer med fysiske skavanker eller stress. Der er god tid til stillingerne med fokus på blide yogastillinger i et langsomt tempo, hvor vi arbejder med koblingen mellem de forskellige yogastillinger og åndedrættet. Klassen sluttes af med en lang afspænding. Egnet for alle. 

Senior Yoga er til dig der gerne vil dyrke yoga og udnytte de mange fordele ved at holde kroppen smidig og vital – også selvom du er blevet ældre og godt kan mærke det. Der er fokus på blide yogastillinger i et langsomt tempo med fokus på åndedrættet og klassen sluttes af med en lang afspænding.
Egnet for alle.

yin yoga

I Yin Yoga arbejder vi primært med siddende og liggende stillinger, der sigter mod at fremme afslapning, øger blodcirkulationen, øger bevægelsen i leddene og opløser energiblokeringer, så kroppen kan helbrede sig selv. Stillingerne holdes i længere tid fra 3-5 minutter og giver dermed de bedste betingelser for at arbejde med bindevævet i dybden. Yogasekvenserne er rettet mod at styrke energikanalerne (meridianbanerne) i kroppen, så der frigives chi/prana (livsenergi), der understøtter organerne, immunsystemet og giver følelsesmæssig velvære. Det er en meditativ yogaform med fokus på vejrtrækning. Vær opmærksom på, at det ikke er blid yoga. De lange stræk kan være udfordrende for kroppen. Egnet for alle.