Mind & Body Nectar

næring til krop og sind

Mind & Body Nectar

næring til krop og sind

yogahold

Her finder du Mind & Body Nectars forskellige yogahold. Ved at klikke på de enkelte hold herunder eller vælge menuen Priser/booking kan du finde ud af hvornår de forskellige hold ligger – på hvilke dage og tidspunkter. Udover de hold, der afholdes i hverdagene, holder jeg også workshops med forskelligt fokus, fx kvinders cyklus & hormonyoga, hofter, ryg & skuldre, sclerose, og der vil løbende komme forskellige ting på programmet. Har du spørgsmål til indholdet på et eller flere af holdene, er du velkommen til at kontakte mig.

Yoga Begyndere er til dig, der enten er nybegynder  eller gerne vil arbejde dybdegående med de grundlæggende stillinger og blive klog på, hvad stillingerne kan gøre for dig. Yogaundervisningen er styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker, der ønsker en yogaform, hvor fokus er på styrke og udholdenhed. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

Yoga Niveau 1-2 er til dig, der har gået til yoga i mindst en sæson og gerne vil arbejde dybdegående med de grundlæggende stillinger og blive klog på, hvad stillingerne kan gøre for dig. Yogaundervisningen er udfordrende, styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

Yoga til Øvede er til dig, der har dyrket yoga i minimum et år, og ønsker at kunne fordybe dig mere i stillingerne. Der introduceres flere udfordrende stillinger, bl.a. bagoverbøjninger og flere af de omvendte stillinger. Yogaundervisningen er styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker, hvor fokus er på styrke og udholdenhed. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding. 

Blid Yoga er hensyntagende yoga til dig, der måske døjer med fysiske skavanker eller stress. Der er god tid til stillingerne med fokus på blide yogastillinger i et langsomt tempo, hvor vi arbejder med koblingen mellem de forskellige yogastillinger og åndedrættet. Klassen sluttes af med en lang afspænding. Egnet for alle. 

Yoga for mænd

Yoga for mænd er til dig, der har lyst til at opleve yogaens mange fordele. Måske er det som komplement til din træning, eller måske har du allerede oplevet yogaens effekt og ønsker at komme igang igen. Der er fokus på styrke og smidighed. Formen er præget af et dynamisk tempo, hvor pulsen kommer op, men også af lange, dybe stræk, så dine muskler, haser og sener bliver mere smidige. Derudover bliver der lagt vægt på mobiliseringsøvelser af hofter, skuldre og bryståbning. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

I Yin Yoga arbejder vi primært med siddende og liggende stillinger, der sigter mod at fremme afslapning, øger blodcirkulationen, øger bevægelsen i leddene og opløser energiblokeringer, så kroppen kan helbrede sig selv. Stillingerne holdes i længere tid fra 2-5 minutter og giver dermed de bedste betingelser for at arbejde med bindevævet i dybden. Vær opmærksom på, at det ikke er blid yoga. Egnet for alle.

Senior Yoga er til dig der gerne vil dyrke yoga og udnytte de mange fordele ved at holde kroppen smidig og vital – også selvom du er blevet ældre og godt kan mærke det. Der er fokus på blide yogastillinger i et langsomt tempo med fokus på åndedrættet og klassen sluttes af med en lang afspænding.
Egnet for alle.

Restorativ Yoga handler om at du kan slappe af og genopbygge krop og sind. Stillingerne er primært liggende og du understøttes af hjælpemidler som tæpper, pøller, sandsække, og blokke, så din krop får de bedste betingelser for at kunne slappe fuldstændig af. Vi skaber en understøttet og dyb afspænding, hvor nervesystemet slapper helt af. Stillingerne holdes typisk i 10-20 minutter ad gangen og undervisningsformen er præget af omsorgsfuldhed og dyb ro. Egnet for alle.

I Fertilitetsyoga er der fokus på kvindens cyklus. Yogastillinger har til formål at løsne spændinger i bækkenbunden og maven, så der skabes de bedste betingelser for optimalt energiflow. Derudover handler det om at få skabt ro i et afstressende miljø og vi fokuserer på åndedrættet og afsluttende afspænding. Forskning har vist, at yoga kan hjælpe med at øge fertiliteten. Læs mere.

Har du problemer med at sove? Du er desværre ikke alene. Hver syvende af os plages af søvnløshed, og tallet er stigende. Konsekvenserne kan være mere end bare rastløse nætter og søvnige dage. Forskning viser, at personer der lider af søvnløshed er mere udsatte i forhold til at få følgesygdomme som angst, depression, diabetes og hjerteproblemer. Stress, en travl hverdag, krav og forventninger til os selv, digitale devices og zapperkulturen gør, at vi har svært ved at være tilstede og nærværende og svært ved at falde til ro og slappe af. Vi har svært ved at falde i søvn og sove sammenhængende uden afbrydelser. Yoga har vist sig at have en gavnlig effekt mod søvnløshed og kan være vejen til en bedre nattesøvn. Giv det et forsøg, du har intet at miste og alt at vinde.

yogahold

Her finder du Mind & Body Nectars forskellige yogahold. Ved at klikke på de enkelte hold herunder eller vælge menuen Priser/booking kan du finde ud af hvornår de forskellige hold ligger – på hvilke dage og tidspunkter. Udover de hold, der afholdes i hverdagene, holder jeg også workshops med forskelligt fokus, fx kvinders cyklus & hormonyoga, hofter, ryg & skuldre, sclerose, og der vil løbende komme forskellige ting på programmet. Har du spørgsmål til indholdet på et eller flere af holdene, er du velkommen til at kontakte mig.

Yoga Begyndere er til dig, der enten er nybegynder  eller gerne vil arbejde dybdegående med de grundlæggende stillinger og blive klog på, hvad stillingerne kan gøre for dig. Yogaundervisningen er styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker, der ønsker en yogaform, hvor fokus er på styrke og udholdenhed. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

Yoga Niveau 1-2 er til dig, der har gået til yoga i mindst en sæson og gerne vil arbejde dybdegående med de grundlæggende stillinger og blive klog på, hvad stillingerne kan gøre for dig. Yogaundervisningen er udfordrende, styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

Yoga til Øvede er til dig, der har dyrket yoga i minimum et år, og ønsker at kunne fordybe dig mere i stillingerne. Der introduceres flere udfordrende stillinger, bl.a. bagoverbøjninger og flere af de omvendte stillinger. Yogaundervisningen er styrkeopbyggende, smidiggørende, dynamisk og aktiv. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker, hvor fokus er på styrke og udholdenhed. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding. 

Blid Yoga er hensyntagende yoga til dig, der måske døjer med fysiske skavanker eller stress. Der er god tid til stillingerne med fokus på blide yogastillinger i et langsomt tempo, hvor vi arbejder med koblingen mellem de forskellige yogastillinger og åndedrættet. Klassen sluttes af med en lang afspænding. Egnet for alle. 

Yoga for mænd

Yoga for mænd er til dig, der har lyst til at opleve yogaens mange fordele. Måske er det som komplement til din træning, eller måske har du allerede oplevet yogaens effekt og ønsker at komme igang igen. Der er fokus på styrke og smidighed. Formen er præget af et dynamisk tempo, hvor pulsen kommer op, men også af lange, dybe stræk, så dine muskler, haser og sener bliver mere smidige. Derudover bliver der lagt vægt på mobiliseringsøvelser af hofter, skuldre og bryståbning. Holdet er til dig uden nævneværdige skavanker. Klassen sluttes af med 15 min. afspænding.

yin yoga

I Yin Yoga arbejder vi primært med siddende og liggende stillinger, der sigter mod at fremme afslapning, øger blodcirkulationen, øger bevægelsen i leddene og opløser energiblokeringer, så kroppen kan helbrede sig selv. Stillingerne holdes i længere tid fra 2-5 minutter og giver dermed de bedste betingelser for at arbejde med bindevævet i dybden. Vær opmærksom på, at det ikke er blid yoga. Egnet for alle.

Senior Yoga er til dig der gerne vil dyrke yoga og udnytte de mange fordele ved at holde kroppen smidig og vital – også selvom du er blevet ældre og godt kan mærke det. Der er fokus på blide yogastillinger i et langsomt tempo med fokus på åndedrættet og klassen sluttes af med en lang afspænding.
Egnet for alle.

Restorativ Yoga handler om at du kan slappe af og genopbygge krop og sind. Stillingerne er primært liggende og du understøttes af hjælpemidler som tæpper, pøller, sandsække, og blokke, så din krop får de bedste betingelser for at kunne slappe fuldstændig af. Vi skaber en understøttet og dyb afspænding, hvor nervesystemet slapper helt af. Stillingerne holdes typisk i 10-20 minutter ad gangen og undervisningsformen er præget af omsorgsfuldhed og dyb ro. Egnet for alle.

I Fertilitetsyoga er der fokus på kvindens cyklus. Yogastillinger har til formål at løsne spændinger i bækkenbunden og maven, så der skabes de bedste betingelser for optimalt energiflow. Derudover handler det om at få skabt ro i et afstressende miljø og vi fokuserer på åndedrættet og afsluttende afspænding. Forskning har vist, at yoga kan hjælpe med at øge fertiliteten. Læs mere.

Har du problemer med at sove? Du er desværre ikke alene. Hver syvende af os plages af søvnløshed, og tallet er stigende. Konsekvenserne kan være mere end bare rastløse nætter og søvnige dage. Forskning viser, at personer der lider af søvnløshed er mere udsatte i forhold til at få følgesygdomme som angst, depression, diabetes og hjerteproblemer. Stress, en travl hverdag, krav og forventninger til os selv, digitale devices og zapperkulturen gør, at vi har svært ved at være tilstede og nærværende og svært ved at falde til ro og slappe af. Vi har svært ved at falde i søvn og sove sammenhængende uden afbrydelser. Yoga har vist sig at have en gavnlig effekt mod søvnløshed og kan være vejen til en bedre nattesøvn. Giv det et forsøg, du har intet at miste og alt at vinde.